onsdag 9 april 2008

Det lilla kommer bli stort i framtiden

Blev tipsad av Jack Hansen som driver text.nu om ett inlägg som handlade om hur man tjänar pengar på sin blogg.
Det som slog mig var att småskalighet verkligen är framtiden nya melodi. Eftersom annonseringen blir enormt riktad, kan man få ut högre peng per klick, vilket resulterar i en suverän situation för både bloggaren och anonnsörerna.

Genom att ha få skribenter som skapar lojala läsare och djup på sina ämnen får man till en annonsmarknad som faktiskt är mer konkurrenskraftig än "dussin-media"(läs aftonbladet) som dessutom är en konverterad pappersform av något som ska nå många. Inte för stort djupa alltså.
Och utan djup, blir det halvintressanta nyheter, vilket i sin tur ger halvintresserade läsare. Halvintresserade läsare är inte annonsköpares dröm mottagare.

Framtiden bär på småskalighet och det gör mig grymt lycklig i att det unika äntligen tar revansch på det skruttigta all-size-fits-all.

Nu ör det KTH medieteknik om 6 timmar.

Sov gott!

Inga kommentarer: